Крок за кроком до життєвої компетентності

 «Моє заповітне бажання-передати тобі ту життєву мудрість, яка називається умінням жити.»                                                                                   В.О.Сухомлинський (лист до дочки)

     Шановна Людмило Василівно!
Прийміть слова щирої подяки за свято професійного спілкування, за знайомство з новими чудовими педагогами, яке Ви організували нам, вчителям-словесникам, у стінах Правдівської ЗОШ І-ІІІ ст.
     Притаманні Вам високий професіоналізм, творча обдарованість, вдумливе вирішення навчально-виховних завдань-захоплює. Уже вкотре Ви наголошуєте нам , що зміст навчання української мови та літератури і технології його засвоєння базуються на прогресивних підходах до навчально-виховного процесу.
     Тому тема семінару «Формування ключових компетентностей на уроках української мови та літератури за допомогою мультимедійних технологій» була надзвичайно вдалою. Адже статус людини в суспільстві залежить від неї самої. Швидкоплинність соціального прогресу , його динамічність викликає необхідність постійної роботи над собою, розвитком життєвої компетентності, посилення відповідальності кожної особистості за своє майбутнє. А мультимедійні презентації, як один із видів зорової наочності, допомагають синтезувати інформацію, зробити її доступною учням для осмислення.
     Наснаги, успіхів, радості Вам.
     Нехай у Ваших руках ніколи не згасне смолоскип просвіти.


     Шановна Валентино Петрівно!
     Висловлюємо глибоку вдячність за теплу зустріч, організовану Вами для учасників семінару.
Дуже відчувається в приміщенні закладу Ваша провідна роль. Відомо,що школа споріднена з театром, і Ви, як головний режисер, стежите за актуальністю та гарним смаком постановок, правильним розподілом ролей, підбором декорацій та ще багато за чим.
Коли театр починається з гардеробу, то школа з професій прибиральниці, кухаря, які значною мірою теж визначили обличчя навчального закладу.
     Розповівши про школу, Ви висловили надію, що перебування гостей в ній буде цікавим і корисним. Так і сталося. Теплу атмосферу створювали дитячі привітання та екскурсія по школі. А показати було що: виставка художньої творчості учнів; світлиця, історико-краєзнавчий музей-символ пам’яті про полеглих, про ветеранів.
     Дай Вам, Боже, надалі розумних учнів , справжніх вчителів, вдячних батьків.
     Здоров’я та терпіння Вам.

     Запорукою успіху уроку української мови  у 8 класі «Розділові знаки при вставних і вставлених синтаксичних компонентах» є, без сумніву, майстерна, клопітна Ваша праця, Катерино Володимирівно. Ще Платон писав: «Добрий початок-половина справи». З перших хвилин уроку  Ви створили доброзичливу, комфортну атмосферу спілкування з учнями.
Під час вивчення нового матеріалу Ви вдало підвели школярів до самостійного пошуку відповідей на сформульовані ними ж питання, для цього організували лінгвістичне спостереження, спонукали їх самостійно зробити висновки та узагальнення. І коли восьмикласники самі роблять висновок щодо рівня досягнення сформованої на початку уроку мети – значить урок вдався.
     Дуже доречно була прочитана гумореска Павла Глазового, добре продумана підготовка до написання домашнього твору-перевтілення  «Я – гілочка верби». Це все говорить про те, що Ви людина творча, робите свою справу натхненно, з вогником.
     Урок закінчено. Зникли, розчинилися переживання. Натомість теплі слова, довіра, вдячність колег.

     Шановна Наталіє Володимирівно!
     Хочеться подякувати Вам за доброзичливість, компетентність, цілеспрямованість.
     Кажуть, що кожна людина народжена для якогось діла. На думку багатьох, Ви народилися, щоб бути завучем. Скільки доводиться робити різної роботи: організовувати навчальний процес, методичну роботу, заохотити вчителя до участі в конкурсі, допомогти педагогу повірити в себе.
     А ще добре володіти комп’ютерними технологіями. У цьому питанні Ви залишились вірною собі. Адже теоретичний модуль семінару став підтвердженням цьому.
У класі інформатики ми, учасники семінару,  визначились насамперед із основними поняттями, якими оперували надалі. І тому почали роботу із термінологічної розминки. Кожна із групп отримала індивідуальне завдання, яке виконувала за комп'ютером, а потім його презентувала.
     Були і кросворди, і утворення слів-термінів, і заповнення таблиць. Розглянули також шляхи розвитку компетенцій. Самец ей проведений Вами теоретичний модуль  якісно підготував нас до практичної частини семінару-розвитку ключових освітніх компетенцій на уроці.
Завуч - це Ваше покликання..

      Шановна молода колего, Тетяно В'ячеславівно!
    Із багатьох засобів , які є в арсеналі словесника, щоб урок літератури перетворити на невимушене спілкування  учнів з прекрасним, залучати їх до високого, шляхетного, Ви обрали слово. Воно зворушувало наші душі та душі десятикласників при розкритті теми: «М.Коцюбинський «Тіні забутих предків». Єдність буття, природи і людини». Слово було пристрасним, емоційним, хвилюючим.
     Відомо, що гірський край багато хто пробував описувати, але ніхто не зробив цього з такою досконалістю, як М. Коцюбинський. З такою ж досконалістю проведений Ваш урок. Інакше і не могло бути.
     І напевно початком Вашого уроку стала літня мандрівка українськими Карпатами, яка дала заряд енергії, безліч вражень, з якими Ви прийшли на зустріч з учнями. Місцеві жителі багато розповіли про побут, давні звичаї. Особливу цікавість викликала їхня мова. Багато слів вимагало пояснення. Тому навіть був укладений словничок діалектизмів.
Завдяки мультимедійним технологіям десятикласники побачене і почуте пропустили крізь душу і серце. Ви вчили дітей і разом з ними шукали відповіді на одвічні проблеми зло помсти, кола зла, відповіді на зло добром.
     А гуцульські мелодії, коломийки, відеоматеріали, ілюстрації, зразки одягу, побуту,  елементи костюмів допомогли полинути у чарівний край, де живуть щедрі душею люди, що називають себе гуцулами.
    Незабутні враження!          


Від імені вчителів-філологів району подячні листи написала Віра Савівна Гаврилюк, вчитель української мови та літератури, заступник директора з навчально-виховної роботи Жилинецької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів.

Немає коментарів:

Дописати коментар